ابنیه سوله و سازه فلزی

به اشتراک گذاری

مقاله بعدی را بخوانید:

"ساخت و نصب سوله مرغداری"

مقاله قبلی را بخوانید:

"تاسیسات سوله"

درسازه های سبک | بدون دیدگاه

همزمان با ساخت اسکلت سازه فلزی سوله (سوله سازی) در کارخانه مراحل آماده سازی زمین ، خاکبرداری ، فونداسیون و پی ریزی در محل پروژه سوله صورت می پذیرد تا آماده نصب اسکلت سازه فلزی سوله شود.

ابنیه سوله و سازه فلزی در این مرحله بتن ریزی و فونداسیون اختصاصی در صورت نصب ماشین آلات در سوله با توجه به کابری سوله نیز انجام می پذیرد. همچنین در صورت نیاز به تردد متوالی هر گونه ماشین آلات حمل و نقل مانند لیفتراک و تریلر ، کف سازی اولیه و زیرین سوله باید متناسب با وزن این ماشین آلات تقویت و انجام شود.
پوشش سوله از مراحل اصلی کار محسوب می شود که به دو بخش پوشش سقف سوله و پوشش بدنه سوله تقسیم می شود . پوشش بدنه نیز به دو بخش پوشش داخلی بدنه و پوشش خارجی بدنه تقسیم و هر کدام قابلیت بررسی پوشش های مختلفی را دارد. در پوشش سقف و بدنه سوله عواملی همچون سرعت نصب که باعث صرفه جویی در برنامه زمان بندی ، هزینه دستمزد کارگران ، هزینه بالاسری مصالح ، هزینه دوریز مصالح می شود. قیمت و هزینه نصب که باعث کاهش هزینه تمام شده که باعث کاهش هزینه کل پروژه می گردد. عایق بندی دمایی که سبب بازگشت سرمایه به دلیل صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی می گردد. عایق بندی صوتی که بدلیل تولید اصوات ناخواسته در خطوط تولید و سایر فعالیت های صنعتی و تاثیرات نامطلوب بهداشتی و زیست محیطی بر محیط بیرونی سوله و الزامات کسب گواهینامه های استاندارد زیست محیطی لازم می باشد. درصورت آسیب دیدگی بخش از پوشش بنا به هر دلیلی ترمیم آن سریع ، ارزان و بدون وارد کردن آسیب به بخش های کناری باشد. زیبایی نمای بیرونی و درونی که پوشش حتی المقدور بنا به نوع کاربری سوله دارای قابلیت دکوراتیو بوده تا محیط کاری چشم نوازی را فراهم آورد. ابنیه برای سوله و سازه فلزی مقاومت در برابر پوسیدگی و مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت بدلیل قرار گرفتن برخی از سازه ها در شرایط جوی و یا کاری و اعمال تاثیرات خورنده ای طبیعی و غیر طبیعی باید دارای مقاومت بالا باشد تا سازه دچار فرسایش زود هنگام نگردد. سهولت در نصب و قابلیت استفاده مجدد که در صورت نیاز به دمونتاژ و تغییر محل و یا کاربری سوله با کمترین پرت و دوریز قابلیت استفاده در سازه دیگر را داشته باشد. وزن کم به جهت سبک سازی سازه که سبک بودن پوشش نیروهای حاصل از وزن بار مرده بر اسکلت و فونداسیون سوله را کاهش داده و در شرایط بروز حوادث طبیعی مانند زلزله و حوادث غیر طبیعی مانند انفجار ها قابلیت تحمل سازه افزایش پیدا می کند. شرایط آب و هوایی ، جغرافیایی و محیطی نیز باید توجه نمود که این مهم در همان مراحل اولیه فاز مطالعات و طراحی صورت پذیرفته و تعیین می شود. برای پوشش بدنه داخلی و خارجی و سقف سوله می توان از مصالح پوششی گوناگونی مانند ساندویچ پانل های پلی اورتان گالوانیزه و یا آلوزینک ، تری دی پانل های مش بندی شده پلی استایرن ، آجر ، سنگ ، کاشی ، سرامیک ، موزاییک ، بتن ، بلوک سیمانی ، پشم شیشه ، ورق های سیمانی ، پانل های سیمانی و بتنی پیش ساخته ، ورق های آلومینیومی ، بلوک های سپورکس و سایر مصالح استفاده نمود. ولی در میان مصالح فوق ساندویچ یانل پلی یوتان دارای بیشترین مزیت کاری بوده و تقریبا” همه نیازهای ما از یک پوشش مناسب و کارآمد را در بر می گیرد.
● نصب درب و پنجره سوله که جانمایی آنها بر اساس طول دهنه سوله ، قاب های جانبی و ارتفاع سوله می باشد در حین مرحله پوشش سوله انجام می شود. در تعیین متریال ساخت پنجره ها ، اعم از آهنی ، آلومینیومی و یو پی وی سی مواردی مانند : قیمت تمام شده ، نوع کاربری سوله ، زیبای و شکیل بودن سازه و میزان تاثیر گذاری آنها در سازه ( خصوصا” در تهویه هوا ) در مرحله طراحی بررسی و تصمیم گیری می شود . درب سوله نیز بر اساس کاربری و دهنه سوله به صورت ریلی یکطرفه ، ریلی دوطرفه ، لولایی یک لنگه ، لولایی دو لنگه ، کرکره ای به صورت اتوماتیک و غیر اتوماتیک طراحی و نصب می گردد.

سوله سازی
● محوطه سازی سوله در صورت طراحی و سفارش کارفرما شامل دیوار کشی ، ساخت زیرسازی ، جدول کشی و روکش راه های ارتباطی و دسترسی از معابر و درب اصلی به داخل سوله ، تسطیح ، خاکبرداری ، شن ریزی ، درخت کاری ، بتن ریزی ، سیمان کاری ، آسفالت کاری و سنگفرش محوطه اطراف سازه منطبق با شرایط و اصول شهری و شهرک صنعتی محل قرار گیری و ساخت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

تگ های مجاز

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>